صفحه اصلی / پزشکی / برای کاهش چربی خون بالا چه بخوریم؟

برای کاهش چربی خون بالا چه بخوریم؟

برای کاهش چربی خون بالا چه بخوریم؟
  • برای کاهش چربی خون بالا چه بخوریم؟

    برای کاهش چربی خون بالا چه بخوریم؟ شاید این سؤالی باشد که خیلی‌ها از کارشناسان و متخصصان تغذیه می‌پرسند. این افراد ممکن است افرادی باشند که مبتلابه چربی خون بوده و یا برای پیشگیری از آن دنبال راه‌حل هستند.

    در هرصورت اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و به دنبال این سؤال که برای کاهش چربی خون بالا چه بخوریم؟ هستید، این مقاله را از دست ندهید.

     

    کلسترول بلای جان اندام‌های بدن

    برای کاهش چربی خون بالا چه بخوریم؟

    برای چربی خون چه چیزهایی مفید است: کلسترول بالا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و حملات قلبی را افزایش می‌دهد. داروها می‌توانند به بهبود کلسترول شما کمک کنند؛ اما اگر ترجیح می‌دهید ابتدا سبک زندگی را برای بهبود کلسترول خود تغییر دهید، این چند تغییر سالم را امتحان کنید.

    اگر از قبل داروهایی مصرف می‌کنید، این تغییرات می‌تواند اثر کاهش کلسترول آن‌ها را بهبود بخشد. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که برای چربی خون چه چیزهایی مفید است:

    1_غذاهای دوستدار قلب بخورید

    برای کاهش چربی خون بالا چه بخوریم؟

    اولین مورد برای کاهش کلسترول خون کاهش چربی‌های اشباع است. این چربی‌ها که در درجه اول در گوشت قرمز و لبنیات پرچربی وجود دارند کلسترول خون شمارا بالا می‌برند. کاهش مصرف چربی‌های اشباع باعث کاهش سطح کلسترول بد خون یا LDL می‌گردد.

    مورد بعدی برای پاسخ به سؤال برای کاهش چربی خون بالا چه بخوریم؟ این است، کم نمودن چربی‌های ترانس موجود در رژیم غذایی است. شاید به چشم شما هم خورده باشد که روی برخی از قوطی‌های روغن نوشته روغن نباتی هیدروژنه! این هیدروژنه کردن روغن می‌تواند آن را به خطری جدی برای بدن کند. چراکه آن را درواقع تبدیل به چربی ترانس نموده است. این مورد به‌خصوص در قنادی کاربرد دارد.

    بعد از ممنوعیت کلسترول و اسیدهای چرب ترانس نوبت به مصرف اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامتی قلب بسیار مفید است. این اسیدهای چرب مزایای سلامت بخش دیگری نیز دارند ازجمله کاهش فشارخون.

    غذاهای دارای اسیدهای چرب امگا 3 شامل ماهی سالمون، شاه‌ماهی، گردو و بذر کتان هستند.

    دیگر پاسخ ممکن برای سؤال برای برای کاهش چربی خون بالا چه بخوریم؟ این است: مصرف فیبر محلول. فیبر اثرات مفیدی بر سطح کلسترول خون دارد و در غذاهایی چون جو دوسر، لوبیا، جوانه بروکسل، سیب و گلابی یافت می‌شود.

    مصرف آب پنیر: پروتئین آب پنیر که در محصولات لبنی یافت می‌شود، درواقع مسئول بسیاری از مزایای سلامتی بخش لبنیات است. مطالعات نشان داده‌اند که پروتئین کشک به‌عنوان یک مکمل، هم کلسترول LDL، کلسترول تام و هم فشار خون را کاهش می‌دهد.

    2_در بیشتر روزهای هفته ورزش کنید و فعالیت بدنی داشته باشید

    برای کاهش چربی خون بالا چه بخوریم؟

    شاید بتوان این پاراگراف را برای جواب به سؤال برای چربی خون چه چیزهایی مفید است در یک کلمه خلاصه نمود و آن ورزش است. ورزش می‌تواند سطح کلسترول را بهبود بخشد. ورزش متوسط می‌تواند به افزایش سطح کلسترول خوب خون کمک کند.

    حداقل 30 دقیقه ورزش پنج بار در هفته یا فعالیت هوازی شدید به مدت 20 دقیقه سه بار در هفته می‌توانید سطح کلسترول خوب را در حالت تعادل نگه دارید.

    3_ترک مصرف دخانیات

    ترک دخانیات سطح کلسترول HDL شما را بهبود می‌بخشد. فواید به‌سرعت رخ می‌دهد:

    در عرض 20 دقیقه از ترک، فشارخون و ضربان قلب شما بهبود می‌یابد

    طی سه ماه پس از ترک، گردش خون و عملکرد ریه شما بهبود می‌یابد

    طی یک سال ترک، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نصف مصرف سیگاری‌ها است

    4_وزن کم کنید

    حمل حتی چندکیلو اضافی وزن به کلسترول بالا کمک می‌کند. اگر نوشیدنی های قندی مصرف می کنید آنها را کنار بگذارید و به فکر نوشیدن آب سالم باشید… میان وعده های سالم مانند پاپ کرن بهتر می توانند برای کلسترول چاره ساز باشند تا انواع چیبس و غذاهیا سرخ شده!

    از دیگر راه های مفید برای کاهش وزن می تواند استفاده از راه حل هایی مانند استفاده از پله به جای آسانسور، پارکینگ دورتر از محل کار، پیاده روی به جای استفاده از اتوموبیل شخصی، فعالیت هایی مانند خانه داری، آشپزی و… به صورت ایستاده و…

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *