صفحه اصلی / لایف استایل / 10 خوراکی موثر برای جلوگیری از ریزش مو

10 خوراکی موثر برای جلوگیری از ریزش مو

10 خوراکی موثر برای جلوگیری از ریزش مو
  • 10 خوراکی موثر برای جلوگیری از ریزش مو

    خوراکی هایی موثر برای جلوگیری از ریزش مو و چندین عامل عمده دیگر وجود دارد که موهای شما را تحت تأثیر قرار می دهد – ژنتیک، سن، هورمون ها، کمبود مواد مغذی و موارد دیگر که بر سلامت موهایتان موثر است. اما آنچه می خورید یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای کنترل ظاهر مو انجام دهید. اینجاست که انتخاب غذاهای سالم و مناسب برای رشد مو بسیار مهم است.

     

    بهترین غذاها برای موهای سالم

    خوراکی ها جزئی جداناپذیر از زندگی انسان ها می باشند. توجه به آنچه که می خوریم می تواند در سلامت جسم و حتی روان ما موثر باشد. داشتن موهای سالم و زیبا نیز با رژیم غذایی مناسب و درست به راحتی محقق می شود. اگر رسیدن به موهایی زیبا دغدغه شما می باشد، مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می شود چرا که شما را باخوراکی هایی موثر برای جلوگیری از ریزش مو آشنا می کند.

     

    1.کره بادام

    کره بادام حاوی طیف گسترده ای از مواد مغذی از جمله پروتئین، چربی های سالم و ویتامین های خاصی است که همگی با سلامت مو ارتباط دارند. محققان می گویند ویتامین E موجود در آجیل برای ضخیم و درخشنده کردن موهای شما مفید است. یک آزمایش کوچک هشت ماهه که در مجله Tropic Life Science Research منتشر شد، نشان داد شرکت کنندگانی که روزانه 100 میلی گرم ویتامین E را مصرف می کنند، موهایشان 34٪ افزایش ​​رشد دارد.

    فقط یک قاشق غذاخوری کره بادام تقریباً 3.87 میلی گرم ویتامین E را تأمین می کند. میزان توصیه شده روزانه ویتامینE  فقط 15 میلی گرم است.

     

    2.نارنگی

    خوردن نارنگی به طرزی عجیب روی رشد موهای شما تأثیر می گذارد. محتوای ویتامین C آنها باعث جذب بدن شما می شود که در غذاهایی مانند گوشت قرمز و اسفناج یافت می شود.

    براساس مطالعه ای که در مجله علمی پزشکی کره ای منتشر شده است، کمبود آهن با ریزش مو مرتبط بوده است، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که به میزان کافی از آن استفاده می کنید. ویتامین C فقط به بدن شما کمک می کند که آهن بیشتری را جذب کند.

     

    3.ماهی ها

    10 خوراکی موثر برای جلوگیری از ریزش مو

    سالمون منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است که دارای چندین فواید سلامتی می باشد.

    “امگا 3 ضد التهاب است. اگر التهابی باعث ریزش مو شود، می توانند به شما کمک کند.” دکتر کارولین جاکوب، متخصص پوست، هنگام صحبت در مورد بهترین غذاها برای جلوگیری از ریزش مو گفت برخی منابع عالی دیگر امگا 3 شامل گردو، دانه چیا و دانه کتان است.

    امگا 3 علاوه بر کمک به شما در حفظ سلامت و عاری از بیماری، باعث رشد مو و موجب  براقی و پر رنگ شدن موهایتان می شود. به گفته متخصص تغذیه، دکتر جوزف دب، سی دی، CDN، هر دو آرایش مردانه و ریزش مو زنانه اغلب با مقاومت به انسولین همراه است.

    ماهی قزل آلا یکی از مواد غذایی است که به بدن کمک می کند تا جذب انسولین را با موفقیت بیشتری انجام دهد.

    بعلاوه ، ماهی قزل آلا و ماهی های چرب دیگر با ویتامین D تحریک کننده فولیکول در حال مطالعه هستند. با توجه به یک مطالعه که در مجله Steroid Biochemistry and Molecular Biochemistry انجام شده است، ویتامین D ممکن است به تحریک فولیکول های مو که خفته نیستند نیز کمک کند. به عبارت دیگر شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این ماده مغذی ممکن است به جلوگیری از ریزش مو و حتی لکه های طاسی سر کمک کند.

     

    4.اسفناج

    10 خوراکی موثر برای جلوگیری از ریزش مو

    اسفناج حاوی انواع مواد مغذی و مواد معدنی است که می تواند به موهای شما و همچنین سلامت عمومی شما کمک کند.

    محققان می گویند: “مهم است که اطمینان حاصل کنید که در رژیم غذایی خود کمبود چیزی ندارید که منجر به ریزش مو شود.” “ما سطح پروتئین، آهن، ذخیره آهن، ویتامین D و تعدادی آزمایشگاه دیگر را بررسی می کنیم تا مطمئن شویم که کمبودی ندارید.”

    علاوه بر داشتن آهن و منیزیم زیاد، اسفناج می تواند به موهای شما نیز کمک کند که بدن سبوم تولید کند.

     

    5.تخم مرغ

    10 خوراکی موثر برای جلوگیری از ریزش مو

    تخم مرغ حاوی 10 میلی گرم ویتامین B به نام بیوتین هستند که ممکن است به رشد و تقویت موها کمک کند. منابع خوب دیگر بیوتین شامل بادام، آووکادو و ماهی سالمون است.

    به علاوه، تخم مرغ منبع خوبی از ویتامینD به شمار می آید. طبق مطالعه ای که در مجله Stem Cells Translational Medicine منتشر شده است، ویتامین آفتاب می تواند به ایجاد فولیکول های جدید مو کمک کند: منافذ کمی که موهای جدید می توانند رشد کنند. این به نوبه خود، ممکن است ضخامت موهای شما را بهبود بخشد و یا تعداد موهای شما را با افزایش سن افزایش دهد.

     

    6.ماست یونانی

    10 خوراکی موثر برای جلوگیری از ریزش مو

    ماست یونانی حاوی ویتامین B5 (معروف به اسید پانتوتنیک) است و ویتامین های گروه B می توانند به شما در حفظ سلامت پوست و مو کمک کنند. شاید دقیقا به همین خاطر است که یونانی ها صدها سال است که از این ماست مصرف می کنند.

     

    7.جو دوسر

    10 خوراکی موثر برای جلوگیری از ریزش مو

    جو غنی از آهن، فیبر، روی، اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای چرب اشباع نشده (PUFAs) می باشد که باعث تحریک رشد مو شده و موجب افزایش ضخامت و سالم شدن مو می شود.

     

    8.میوه گواوا

    10 خوراکی موثر برای جلوگیری از ریزش مو

    Guavas، مانند نارنگی، ویتامین C زیادی دارد. در مطالعه ای که در ژورنال پوست و موهای بالینی و زیبایی صورت گرفته است، یک مکمل ویتامین C برای تقویت موها کشف شده است. اگرچه ما اغلب به پرتقال به عنوان بهترین منبع ویتامین C فکر می کنیم اما جالب است بدانید که یک گواوا چهار تا پنج برابر بیشتر از پرتقال حاوی ویتامین C است.

     

    9.عدس

    10 خوراکی موثر برای جلوگیری از ریزش مو

    عدس سرشار از اسید فولیک است، که می تواند به بدن شما در ساخت گلبول های قرمز کمک کند. اسید فولیک موجود در عدس، گلبول های قرمز خون اکسیژن را به اعضای بدن شما، از جمله پوست و پوست سر شما منتقل می کند.

     

    10.صدف خوراکی

    10 خوراکی موثر برای جلوگیری از ریزش مو

    اگر متوجه شدید که موهای شما بطور کامل نازک شده و دچار ریزش می شود، می تواند به این دلیل باشد که شما به اندازه کافی روی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید. خوشبختانه، تحقیقات نشان داده است که ریزش مو در رابطه با کمبود روی به سادگی با خوردن بیشتر مواد مغذی مهم قابل برگشت است.

    طبق بررسی در مجله Dermatology Research and Practice ، 5 میلی گرم در هر کیلوگرم وزن بدن برای القای رشد مو در بیماران مبتلا به آلوپسی کافی است. یکی از راه های افزایش مصرف روی ، مصرف صدف خوراکی است. برخی غذاهای دیگر که دارای مقدار زیادی روی هستند شامل گوشت و لوبیا است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *