صفحه اصلی / کمپینگ و سفر / چگونه شروع به کوهنوردی کنیم

چگونه شروع به کوهنوردی کنیم

کوله پشتی کوهنوردی
  • چگونه شروع به کوهنوردی کنیم

    کوله پشتی کوهنوردی | قله های کوه ها مرتفع ترین نقاط طبیعت هستند. رسیدن به قله های این کوه ها نیاز به تجربه ، مهارت ، قدرت بدنی و استحکام ذهنی دارد. تا جایی که ما یک ورزش تخصصی و یک فدراسیون با عنوان کوهنوردی در کشورمان و سایر کشورها داریم.

    اما اگر همیشه به دنبال لذت بردن از طبیعت و کوهنوردی باشید فقط تکنیک ها و موارد گفته شده کفایت نمیکند. باید وسایل و ابزار کوهنوردی و کمپینگ و همینطور ابزار ایمنی از جمله کفش کوهنوردی و لباس مخصوص کوهنوردی و کوله پشتی مناسب و … همراه داشته باشید.

    کوله پشتی کوهنوردی

    برای این کار می توانید با خرید یک کوله پشتی کوهنوردی مناسب استارت بزنید. در ادامه سعی میشود نکاتی که قابل استفاده برای همه افراد باشد گفته شود.

    مهارتهای پایه کوهنوردی

    کوله پشتی کوهنوردی

    کوهنوردی طیف گسترده ای از مهارت های فضای باز ، از پیاده روی و کمپینگ گرفته تا کوهنوردی و سفر به ارتفاعات و یخچال های طبیعی را شامل می شود. بهترین راه برای شروع این است که ابتدا مهارت های اساسی را کسب کنید. برای کسب مهارت ابتدا باید مشخص کنید که هدف شما از کوهنوردی چیست؟

    این قضیه حتی کوله پشتی کوهنوردی خاص خود را میخواهد. آیا می خواهید یک ورزشکار حرفه ای باشید یا نه فقط به قصد لذت بردن از کوهنوردی و گشت و گذار در طبیعت و کوه ها میخواهید کوهنوردی را ادامه دهید. اگر بدنبال این باشید که آخر هفته ها یا هر دو هفته و یا حتی هر ماه یکبار به ورزش کوهنوردی بپردازید مسلما قضیه متفاوت از این خواهد بود که بخواهید یک ورزشکار حرفه ای شوید.

    کوله پشتی کوهنوردی ضرورت است با خرید یک کوله پشتی مناسب شروع کنید

    کوله پشتی کوهنوردی

    بسیاری از مسیرهای کوهستانی ، حتی در قله های 8000 متری هیمالیا ، راه هایی از مسیرهای پیاده روی وجود دارند که می توانید انها را پیدا کنید و استفاده کنید. این مسیر ها متعلق به کسانی است که قبلا این مسیر را طی نموده اند. بعضی مسیرها واقعاً بسیار طولانی و شیب دار و مرتفع است.

    اولین قدم راحتی در سفرها داشتن یک کوله پشتی برای پیاده روی چند روزه است. بنابراین برای کوه نوردی و شروع آن حتی به عنوان یک ورزش برای سلامتی نه به عنوان یک ورزشکار حرفه ای در کوه نوردی شما نیاز به یک کوله پشتی مناسب برای کوهنوردی دارید.

    اصول صعود را یاد بگیرید

    لازم نیست کوه نورد باشید. با این حال، شما باید اصول را بدانید. بهترین راه برای یادگیری این مهارت ها ، گذراندن یک یا دو روز در یک دوره کوه نوردی است. یا خیلی ساده تر می توانید چند هفته ای را آخر هفته ها به کوه نوردی بروید. البته از جاهای بسیار آسان شروع کند. از کوه هایی شروع کنید که همه افراد توانایی بالا رفتن از آن را دارند. مانند مسیرهایی که هیچ صخره و سنگی ندارند. مسیرهای تپه مانند و کوهپایه ای مناسب ترین گزینه برای شروع تمرین کوهنوردی است.

    خیلی لذت بخش است شاید شما هم ترغیب شده باشید که هر آخر هفته کوله پشتی کوه نوردی را برای کوه نوردی ببندید. وقت آن است که قدم بعدی را بردارید. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

    کوله پشتی کوهنوردی تان را برای مسافرت ببندید

    کوه نوردی اغلب به مسافرت نیاز دارد. می توانید از تورهای طبیعت گردی که در برنامه شان سفر به کوه های اسان باشد نیز استفاده کنید . برای شروع این هم گزینه مناسبی است. این تورها معمولا راهنمای سفر به ارتفاعات و یک شخصی که تخصص لازم در این زمینه را داشته باشد با خود دارند. کوه نوردی همیشه از نظر فنی دشوار نیست می توانید با پیاده روی در کوهپایه های ارتفاعات شهر خود را به چالش بکشید

    ابزارهایی که برای کوهنوردی بهتر است همراهتان باشد.

    شاید برخی از این ابزارها هیچ وقت به کارتان نیاید اما بهتر است همراه داشته باشید.

    یک بند کوه نوردی خریداری کنید و همواره در کوله پشتی کوه نوردی هماهتان باشد.

    بسیاری از مهارهای کوه نوردی بدون هیچ مشکلی برای کوه نوردی قابل استفاده هستند. با این حال ، برای عملکرد در کوهستان ، باید بند کافی در کمر وجود داشته باشد تا لباس های زمستانی فله و حلقه های قابل تنظیم پا را در خود جای دهد.

    یک جفت کقش مخصوص کوهنوردی به کوله پشتی کوهنوردی اضافه کنید

    این روزها ، بیشتر کفش های کوه نوردی شامل یک پوسته پلاستیکی بیرونی سخت و یک پوسته نرم داخلی است. این یک ضرورت مطلق است زیرا به شما امکان می دهد چکمه های داخلی کیسه خواب خود را در شب خشک کنید.

    اگر از طرفداران کمپینگ هستید کیسه خواب خریداری کنید.

    کیسه خواب می تواند یک جایگزین کم حجم تر برای چادر مسافرتی و پتو و دیگر تجهیزات خواب و وسایل لازم برای شب ماندن و خوابیدن در سفر باشد. اگر کوله پشتی کوه نوردی شما در اندازه مناسبی باشد میتوانید کیسه خواب را به شکل مناسبی به آن تلفیق کنید تا وسایل همراهتان کم حجم تر شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *