صفحه اصلی / لایف استایل / رازهای افزایش طول عمر

رازهای افزایش طول عمر

رازهای افزایش طول عمر
  • رازهای افزایش طول عمر

    رازهای افزایش طول عمر

    رازهای افزایش طول عمر | اغلب افراد مایلند عمر طولانی ای داشته باشند و برای این موضوع سعی می کنند طی عمر خویش ، از غذاهای سالم و مفید برای بدن استفاده کنند و آداب و رفتارهای مناسب مانند ورزش را در زندگی خود داشته باشند.

    ما در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی 9 عدد از رازهای افزایش طول عمر بپردازیم.

    1. سبزیجات شیرین

    رازهای افزایش طول عمر

    سبزیجات با توانایی منحصر به فرد در اصلاح هورمونهای انسانی ، فعال کردن سیستم سم زدایی طبیعی بدن و مهار رشد سلولهای سرطانی می توانند بزرگترین و قوی ترین خوراکی برای افزایش طول عمر محسوب شوند.

    وجود ماده ی سولفورافان فیتوشیمیایی موجود در سبزیجات همچنین سبب محافظت دیواره ی رگ های خونی از سیگنال های التهابی که می تواند منجر به بیماری های قلبی شود بسیار مفید است.

    سبزیجات متراکم ترین مواد غذایی هستند. سعی کنید روزانه انواع مختلفی را به شکل خام و پخته بخورید. کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل ، کلم یا کلم را نیز فراموش نکنید.

    2. سبزیجات سالاد

    رازهای افزایش طول عمر

    سبزی سالادی نیز در هر پوند وزن ، تنها 100 کالری دارد و یک غذای ضد چاقی نیز به شمار می آید و برای کنترل وزن بسیار مفید است .در مطالعات پزشکی مشخص شده است افرادی که در طی زندگی خویش سبزی سالادی بیشتری مصرف می کنند طول عمر بالاتری خواهند داشت.

    در ضمن مصرف بیشتر سالادها ، سبزیجات برگ دار یا سبزیجات خام با کاهش خطر حمله قلبی ، سکته مغزی ، دیابت و چندین سرطان همراه است.

    سبزیجات برگ نیز سرشار از ویتامین B است ، به علاوه لوتئین و زاكزانتین ، كاروتنوئیدهایی هستند كه چشم را از آسیب نور محافظت می كنند. کلم ، سبزی کلارد ، سبزی خردل ، اسفناج یا کاهو را امتحان کنید.

    برای به حداکثر رساندن مزایای سلامتی سبزیجات برگ ، باید جذب مواد فیتوشیمیایی محلول در چربی ها به ویژه کاروتنوئیدها را افزایش دهیم لذا سعی کنید حتما سالاد شما حاوی دانه های غذایی نیز باشد.

    3. آجیل

    رازهای افزایش طول عمر

    آجیل ها یک منبع غذایی مغذی از چربی های سالم ، پروتئین های گیاهی ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، فیتواسترول ها و مواد معدنی به شمار می آیند. آجیل ها یک ماده غذایی دارای قند بسیار کم هستند که به کاهش بار گلیسمی یک وعده غذایی کامل نیز کمک می کنند.

    از آجیل ها می توان به عنوان یک عنصر مهم جهت مقابله با دیابت نیز استفاده کرد.جالب است بدانید که آجیل می تواند سبب کاهش وزن نیز شوند.

    خوردن آجیل به طور مرتب نیز کلسترول را کاهش می دهد و با کاهش 35 درصدی خطر ابتلا به بیماری های قلبی همراه است. سالاد بعدی خود را با گردو خرد شده یا مغز بادام خرد شده مصرف کنید ، یا مقداری پنیر خامه ای را درون یک سس سالاد خامه ای مخلوط کنید.

    4. دانه های غذایی

    رازهای افزایش طول عمر

    مشخصات غذایی دانه ها بسیار شبیه به آجیل است به این دلیل که چربی های سالم ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های ضروری بدن را تأمین می کنند ، اما دانه ها پروتئین بیشتری دارند و مواد معدنی کمتری دارند.

    دانه های کتان ، چیا و شاهدانه سرشار از چربی های امگا 3 هستند. دانه های کتان ، چیا و کنجد نیز لینگن های حاوی فیتواستروژن های ضد سرطان پستان هستند.

    دانه های کنجد سرشار از کلسیم و ویتامین E هستند و دانه کدو تنبل سرشار از روی است. برای جذب حداکثر مواد مفید غذاها ، آجیل و دانه ها را باید به صورت خام مصرف کرد.سعی کنید تخم کتان یا چیا را به اسموتی یا جو دوسر صبحانه ی خود اضافه کنید.

    5. انواع توت ها

    رازهای افزایش طول عمر

    این میوه های سرشار از آنتی اکسیدان بسیار برای سلامتی قلب مفید اند. اخیر مطالعاتی انجام شده است که در آن شرکت کنندگان روزانه به مدت چند هفته زغال اخته یا توت فرنگی می خوردند ، نتیجه ی این مطالعات حاکی از بهبود فشار خون ، علائم استرس اکسیداتیو ، کلسترول کل و LDL بود.

    انواع توت ها همچنین خاصیت ضد سرطانی دارند و ماده غذایی عالی برای مغز هستند. شواهدی وجود دارد که مصرف توت می تواند به جلوگیری از افت شناختی به افزایش سن کمک کند خوردن توت یکی از رازهای افزایش طول عمر می باشد.

    6. لوبیا و حبوبات

    رازهای افزایش طول عمر

    مصرف روزانه لوبیا و سایر حبوبات به تثبیت قند خون ، کاهش اشتهای شما و محافظت در برابر سرطان روده بزرگ کمک می کند. لوبیا پرمصرف ترین منبع نشاسته ای، به عنوان یک ماده ضد دیابت و کاهش وزن عمل می کند زیرا هضم در افراد مبتلا به دیابت به آرامی انجام می شود، که باعث افزایش قند خون آن ها می شود اما لوبیا سبب بالعکس شدن این روند می گردد.

    آنها همچنین حاوی فیبر محلول زیادی هستند که به کاهش کلسترول و نشاسته کمک می کند و توسط باکتری های روده به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تبدیل شده و به جلوگیری از سرطان روده بزرگ کمک می کند.

    در هفته دو بار خوردن لوبیا ، نخود فرنگی یا عدس به میزان 50 درصد خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. مصرف حبوبات همچنین یک سپر قوی برای بدن در برابر سایر سرطانها ایجاد می کند. لوبیای قرمز ، لوبیای سیاه ، نخود ، عدس و نخود خرد شده همگی بسیار خوب هستند .

    7. قارچ

    مصرف قارچ به طور مرتب با کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان همراه است. از آنجا که قارچ حاوی مهار کننده های آروماتاز می باشد (ترکیباتی که مانع تولید استروژن می شوند) ، قارچ های سفید و پورتوبلو به ویژه در برابر سرطان سینه محافظت می کنند.

    قارچ ها دارای خواص بسیار مفیدی هستند: مطالعات انجام شده بر روی انواع مختلف قارچ ، اثرات ضد التهابی ، فعالیت سلول های ایمنی تقویت شده ، جلوگیری از آسیب DNA ، کاهش رشد سلول های سرطانی و مهار آنژیوژنز را نشان داده است.

    قارچ همیشه باید پخته شود. قارچ های خام حاوی ماده ای بالقوه سرطان زا به نام آگاریتین هستند که مقدار این مواد با پخت و پز کاهش می یابد. قارچ های سفید معمولی را به طور مرتب در برنامه ی غذایی خود داشته باشید.

    8. پیاز و سیر

    خانواده سبزیجات Allium ، که پیاز و سیر نیز عضو این خانواده هستند ، از سیستم قلبی عروقی و سیستم ایمنی بدن و همچنین تأثیرات ضد دیابتی و ضد سرطان دفاع می کنند. افزایش مصرف سبزیجات آلیوم سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان معده و سرطان پروستات می شود.

    این سبزیجات به دلیل ترکیبات ارگانیسم سولفور خود با سم زدایی از عوامل سرطان زا ، متوقف کردن رشد سلول های سرطانی و مسدود کردن رشد رگ های سرطانی به جلوگیری از پیشرفت سرطان کمک می کنند.

    پیاز همچنین حاوی غلظت بالایی از آنتی اکسیدان های فلاونوئید تقویت کننده سلامتی است ، که دارای اثرات ضد التهابی هستند که می توانند در پیشگیری از سرطان کمک کنند. علاوه بر سیر و پیاز زرد ، تره فرنگی ، پیاز و پیازچه را نیز امتحان کنید.

    9. گوجه فرنگی

    مواد مغذی و مفید بسیاری را می توان در گوجه ها نام برد.لیکوپن ، ویتامین های C و E ، بتاکاروتن و آنتی اکسیدان های فلاونول تنها بخشی از انبوه مواد مفید موجود در گوجه می باشند.

    لیکوپن گوجه در برابر سرطان پروستات ، آسیب پوست UV و بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند. حدود 85 درصد لیکوپن رژیم های غذایی آمریکایی از گوجه فرنگی تهیه می شود.

    لیکوپن هنگام پخت گوجه فرنگی قابل جذب تر است . یک فنجان سس گوجه فرنگی نسبت به گوجه ی خرد شده ی خام 10 برابر لیکوپن بیشتری دارد. همچنین به خاطر داشته باشید که کاروتنوئیدهای موجود در گوجه نیز به سرعت جذب بدن می شوند و باعث افزایش ایمنی بدن می گردند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *