صفحه اصلی / ورزشی / مزایا و معایب ورزش TRX

مزایا و معایب ورزش TRX

مزایا و معایب ورزش TRX
  • مزایا و معایب ورزش TRX

    امروز قصد داریم راجب ورزش تی ار ایکس، مزایا و معایب ورزش TRX  اطلاعاتی ارائه دهیم.

    مزایا و معایب ورزش TRX

    ورزش تی ار ایکس از تمرینات نظامی نیروی دریایی آمریکا گرفته شده است این ورزش که توسط رندی هتریک یکی از اعظای نیروی دریایی ساخته شد، در ابتدا برای استفاده نیروی دریایی بود و علت ساخت این ورزش هم کمبود جا برای تمرینات نیروی دریایی بود.

    پس از ساخت این دستگاه، این ورزش رشد پیدا کرد و امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، این ورزش برای تمامی افراد در تمام سنین و در تمامی امادگی های جسمانی می باشد، البته این ورزش باید زیر نظر مربی حرفه انجام شود و علت این سخن این است که این ورزش سنگین است و اگر زیر نظر مربی نباشد امکان آسیب دیدن کمر و یا عضلات پا زیاد است.

    در مقابل هم برخی کارشناسان در مورد کش‌های تی آر ایکس نظر خوبی ندارند و می‌گویند احتمال دارد این کش‌ها به بدن آسیب وارد کنند به ویژه برای افرادی با سابقه‌ی آسیب‌های مفصلی و یا افراد با قدرت بدنی ضعیف.

    یک موسسه‌ی تحقیقاتی ورزشی در امریکا می‌گوید افرادی که دارای قدرت بدنی بالایی نیستند و سابقه‌ی ورزش کردن هم ندارند بهتر است برای شروع از سایر ورزش‌های سبک شروع کنند و زمانی‌که به یک استحکام و تعادل و قدرت بدنی مناسب دست یافتند به تی آر ایکس بروند

    ورزش تی ار ایکس برای تقویت, استقامت, قدرت بدنی, تعادل, انعطاف پذیری, سرعت و چابکی اختراع شد.

    مزایا و معایب ورزش TRX

    مزایا و معایب ورزش TRX (تی ار ایکس)

    ورزش تی‌ آر‌ ایکس تمام اجزای بدن‌تان را درگیر می‌کند، در این سیستم ورزشی به جای دستگاه یا دمبل از وزن خودتان برای رسیدن به تناسب اندام بهره می‌برید. این روش برای کسانی که ورزش‌های مقاومتی و قدرتی انجام می‌دهند و همه‌ی عاشقان تناسب اندام بسیار عالی است.

    پس اگر قصد کم کردن وزن، سوزاندن چربی های زائد را دارید و همچنین نیاز به فرم بدنی زیبا دارید ورزش تی ار ایکس می تواند به شما کمک کند.

    جالبیه ورزش trx این است که طناب های مورد استفاده در این ورزش، شبیه طناب چتر نجات است که با استفاده از انها عضلات تقویت می شود.

    مزایا و معایب ورزش TRX

    تمرینات کششی TRX انعطاف پذیری و قدرت تحرک بدن را بهبود می بخشد وشما می توانید حرکات کششی را در هر دو حالت پویا و ایستا بر روی عضلات میانی و تاندون ها قبل و بعد از تمرینات انجام دهید و دیگر نیازی به کسی, برای کشش بدن خود ندارید.

    شما می توانید بیشتر حرکات ورزشی دو نفره کششی را به تنهایی و با یک وسیله انجام دهید و بدین وسیله از خطرات احتمالی در ورزش جلوگیری کرده و حرکات بدون درد را از طریق طیف وسیع و کاملی از حرکات توسعه دهید .

    چگونه خود را برای ورزش TRX اماده کنیم؟

    آماده سازی محیط و لوازم مورد نیاز برای این ورزش بسیار ساده به نظر می‌رسد و معمولا کافی است بندهای تی آر ایکس را به یک سقف، دیوار، درخت و یا هر سطح اتکایی دیگری متصل کنید.

    البته توجه داشته باشید فقط به صرف داشتن بندهای تی آر ایکس نمی‌توان گفت که ما یک ورزشکار در رشته‌ی تی آر ایکس هستیم. در واقع باید اصول و قواعد و حرکات آن‌ را بیاموزیم و علاوه بر آن‌ها اگر می‌خواهیم نتیجه گیری بهتری در این زمینه داشته باشیم، اطلاعاتی در زمینه‌ی تغذیه ورزشی ، رژیم‌های غذایی، متابولیسم و سوخت و ساز بدن و ورزش داشته باشیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *