صفحه اصلی / پزشکی / ۱۱ حقیقت در مورد بالون معده

۱۱ حقیقت در مورد بالون معده

۱۱ حقیقت در مورد بالون معده
  • ۱۱ حقیقت در مورد بالون معده

    ۱۱ حقیقت در مورد بالون معده | بالون معده در حال تبدیل شدن به یک جایگزین محبوب کاهش وزن به جای “جراحی” است.

    ۱۱ حقیقت در مورد بالون معده

    بادکنک معده یک گزینه کاهش وزن غیر جراحی و کوتاه مدت است که بعد از وعده های غذایی کوچکتر احساس سیر بودن را ایجاد می کند. گرسنگی شما را کاهش می دهد و به شما امکان می دهد اندازه های خود را کنترل کنید و می تواند به عنوان یک پله در مسیر موفقیت در کاهش وزن استفاده شود.

    با استفاده از توصیه های رژیم غذایی می توانید عادات غذایی سالم را بیاموزید و سبک زندگی خود را تغییر دهید تا بتوانید سریع وزن خود را کاهش داده و به مدت طولانی تری لاغر بمانید و آن را حفظ کنید.

    1.بالون معده چیست؟

    ۱۱ حقیقت در مورد بالون معده

    بادکنک معده یک بادکنک سیلیکونی نرم است که وارد معده شما می شود. بالون تا حدی معده را پر می کند که منجر به احساس سیر بودن در شخص می شود.

    2. چه چیزی در یک روش بالون معده نقش دارد؟

    بادکنک معده از طریق دهان و مری وارد معده شما می شود. این کار با استفاده از یک لوله نازک و انعطاف پذیر انجام می شود که دارای یک نور و یک دوربین در یک طرف به نام آندوسکوپ است. برای این روش یک داروی آرام بخش یا بیهوشی “سبک” به شما داده می شود. این روش ممکن است ناراحت کننده باشد، اما به طور کلی بدون درد است. فقط 15 دقیقه طول می کشد و همان روز به خانه خواهید رفت.

    به طور معمول پس از شش ماه، بادکنک معده شما از بین می رود و خارج می شود زیرا خطر بدتر شدن بادکنک و سوراخ شدن بعد از این نقطه وجود دارد. به طور متوسط افراد بین 20 تا 30 درصد از وزن اضافی خود را از دست می دهند (وزن اضافی با هر وزنی بیش از BMI 25 است). با این حال، مقدار وزن از دست رفته توسط هر بیمار بسته به شرایط فردی متفاوت خواهد بود.

    3. تکنیک های جدید بالون معده

    ۱۱ حقیقت در مورد بالون معده

    کپسول قرص بالون معده نوع جدیدی از بادکنک معده است. شما یک کپسول را که به یک لوله نازک وصل شده است قورت می دهید. هنگامی که در بالای شکم شما قرار دارد، بادکنک با استفاده از گاز از طریق لوله تورم می شود سپس لوله جدا می شود. هیچ آرام بخشی لازم نیست. حداکثر 3 بادکنک را می توان در معده شما قرار داد تا در طول 12 هفته درمان، کاهش وزن را ادامه دهد. در پایان این دوره، بادکنک ها با یک روش کوتاه آندوسکوپی برداشته می شوند.

    4. آیا بالون معده گزینه مناسبی برای من است؟

    بادکنک معده برای بیمارانی که قبل از عمل نیاز به کاهش وزن دارند، توصیه می شود تا خطر جراحی خود را کاهش دهند، یا می توان از آن به عنوان یک روش درمانی مستقل و غیر جراحی برای مدیریت وزن استفاده کرد.

    کاهش وزن با یک بادکنک معده می تواند از گزینه های کاهش وزن جراحی کمتر و کندتر باشد. در صورتی که معیارهای روشهای کاهش وزن جراحی را رعایت نکنید، یک روش مفید برای کاهش وزن است. در صورت وجود BMI بین 27 تا 35 ممکن است از بالون استفاده شود.

    5. آیا واجد شرایط استفاده بالون معده هستم؟

    ۱۱ حقیقت در مورد بالون معده

    بادکنک معده گزینه ای برای کاهش وزن است که اگر نمی توانید مقدار زیادی از وزن خود را از دست دهید و با رژیم گرفتن، تغییر رفتار و ورزش به تنهایی آن را از بین ببرید. یا اگر شما از نظر سلامتی مشکل جدی دارید که ناشی از چاقی است.

    جراح شما در مورد بهترین گزینه کاهش وزن و در صورت واجد شرایط بودن برای قرار دادن بالون معده با شما مشورت خواهد کرد. این موضوع به شاخص توده بدنی (BMI) و هر شرایط سلامتی که از آن رنج می برید، ناشی از وزن شما مانند دیابت، فشار خون بالا، آپنه خواب، درد مفاصل و افسردگی شما بستگی دارد.

    شما به طور غیرارادی متعهد به خوردن كمتر، انتخاب غذای سالم و ایجاد تغییر در شیوه زندگی مناسب طبق توصیه مشاور خواهید شد.

    6. مزایا بالون معده

    ۱۱ حقیقت در مورد بالون معده

    یکی از مهمترین مزایای بادکنک معده، جلوگیری از جراحی و خطرات ناشی از جراحی است. از آنجا که تنها 15 دقیقه انجام می شود می توانید در همان روز به خانه بروید. این به نوبه خود به این معنی است که یک بادکنک معده نسبت به بسیاری از گزینه های جراحی ارزان تر است. این فقط موقتی است، در حالی که شروع به کاهش وزن می کنید و فعال تر می شوید .

    افراد با استفاده از بالون معده به طور معمول حدود 20 الی 30 درصد کاهش وزن را تجربه می کنند. با این حال ، مقدار وزن از دست رفته توسط هر بیمار بسته به شرایط فردی متفاوت خواهد بود.

    7. خطرات بالون معده چیست؟

    بیشتر افراد به هیچ وجه عارضه ای را تجربه نمی کنند اما باید از خطرات آن آگاه باشید. خونریزی یا سوراخ شدن می تواند در نتیجه آسیب دیدگی در هنگام وارد کردن یا برداشتن بادکنک ایجاد شود. ناراحتی معده، تهوع و استفراغ برای چند روز اول پس از قرار دادن بالون شایع است اما بندرت در طولانی مدت ادامه می یابد.

    ممکن است احساس سنگینی در شکم، درد شکمی و یا کمر، رفلاکس معده (که در آن اسید معده از معده بیرون می زند) یا سوء هاضمه داشته باشید. اگرچه نادر است، ممکن است نشت یا دفع بادکنک رخ دهد.

    لیست تمامی خطرات ممکن نیز توسط مشاور به شما گفته می شود.

    8.  آماده شدن برای بادکنک معده

    قبل از وارد کردن بادکنک معده ، مشاور شما در مورد رژیم غذایی بعد از عمل صحبت خواهد کرد. همچنین ممکن است در مورد برنامه ورزشی که به شما در کاهش وزن کمک می کند ، مشاوره دریافت کنید.

    شما نباید 12 ساعت چیزی بخورید یا 6 ساعت قبل از عمل چیزی بنوشید.

    9. تعهد شما به کاهش وزن

    پس از قرار دادن بادکنک معده ، باید یک برنامه غذایی سالم را دنبال کنید و هرگونه تمریناتی را که جراحتان توصیه می کند انجام دهید. این به شما اطمینان می دهد که به بهترین کاهش وزن مناسب برای خود دست پیدا می کنید.

    10. بادکنک معده چگونه برداشته می شود؟

    بادکنک معده شما قبل از خارج شدن از بین می رود. سپس با استفاده از یک لوله آندوسکوپی از طریق دهان کشیده می شود. لازم است بدانید که با برداشتن بادکنک معده، معده شما به اندازه و شکل طبیعی خود باز می گردد.

    11. آیا یک بار بالون برداشته می شود؟

    از آنجا که بادکنک اثرات ماندگار بر معده ندارد، مهم است که شما یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم ایجاد کرده و آن را حفظ کنید.

    پس از برداشته شدن بالون معده سعی کنید بیش از پیش به ورزش ها و تمرینات روزمره و بخصوص صبحگاهی بپردازید.

    این ها همه ۱۱ حقیقت در مورد بالون معده بود که دانستن این موارد برای هر کسی که میخواهد بالون معده را تجربه کند لازم می باشد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *