صفحه اصلی / ورزشی / کاهش وزن با حلقه لاغری

کاهش وزن با حلقه لاغری

حلقه لاغری
  • کاهش وزن با حلقه لاغری

    همه چیز درباره حلقه لاغری | هولاهوپ در واقع یک اسباب بازی قدیمی مخصوص به کودکان بوده که البته این روزها بزرگترها نیز از آن به عنوان وسیله ای برای کاهش وزن و حجم بدن خود استفاده می نمایند. این حلقه که این روزها به حلقه هولاهوپ لاغری نیز معروف بوده به افراد این امکان را داده تا با درگیر ساختن تمامی عضلات بدن خود خیلی زود با استمرار بر استفاده از این وسیله به وزن و تناسب اندام دلخواه خود برسند.

    در ادامه بیشتر با این حلقه جادویی و تاثیر آن بر لاغری و کاهش وزن آشنا شده و نحوه استفاده صحیح از آن را خواهیم آموخت. پس با ما همراه باشید:

    فواید استفاده از حلقه لاغری

    حلقه لاغری

    واقعیت آن است که تاثیر حلقه لاغری بر تناسب اندام همچون تمرین های حرفه ای می باشد و به نوعی شما می توانید با استفاده از تنها یک حلقه لاغری در خانه خود و بدون رفتن به باشگاه همچون افرادی که تمرینات بسیار قوی داشته کالری سوزی کنید.

    حلقه لاغری - هلث اسپرت

    حلقه لاغری از آن جایی که باعث فعال شدن هسته و ماهیچه های دور کمر شده به شما کمک نموده تا از شر چربی های شکمی خود خلاص شوید. مزایای این ورزش تقریبا همچون ورزش های هوازی و پیلاتس و تی آر ایکس خواهد بود. حلقه لاغری به راحتی به شما کمک نموده تا با از بین بردن چربی های کل بدن خود از کمری خوش فرم و بدنی عضلانی و سفت برخوردار گردید.

    هولاهوپ

    حلقه لاغری در کنار آب کردن چربی های شکمی قدرت و انعطاف پذیری در ستون فقرات را نیز افزایش داده و مقاومت بدن در برابر آسیب های ورزشی را بسیار بالا خواهد برد.

    علاوه بر آن با حلقه زنی می توان حس شادابی و هوشیاری را در خود بالا برد.

    چگونه با حلقه لاغری کار کنیم؟

    حلقه لاغری

    اگر تا به حال با حلقه لاغری کار نکرده و طرز کار با آن را بلد نیستید اصلا نگران نباشید چرا که ما قصد داشته به طور کامل نحوه استفاده از آن را شرح دهیم، مطمئن باشید که بعد از کمی تمرین شما نیز به خوبی قادر به حلقه زدن خواهید بود.

    برای کار با حلقه لاغری به یک فضای باز بروید تا از نظر حرکت محدودیتی نداشته باشید، منظور از باز بودن فضا این نبوده که حتما باید برای کار با آن به خارج از منزل بروید بلکه در آپارتمان خود نیز توانسته به راحتی این ورزش را انجام دهید، تنها نیاز بوده که فضایی را برای حلقه زدن در نظر بگیرید که خلوت بوده و در اطراف شما صندلی، ستون و مانع های این چنینی وجود نداشته باشد. هر چه فضای مورد نظر بزرگ تر بوده شما توانسته تمرینات خود را گسترش داده و یک ورزش حرفه ای و پیشرفته را تجربه نمایید.

    اکنون حلقه را به کمر زده و آن را بالاتر از باسن خود نگه دارید.

    نحوه استفاده از هولاهوپ :

    پاهای شما باید در این حالت 38 تا 50 سانتی متر از هم فاصله داشته باشند.

    حلقه را در یک جهت که راحت تر بوده شروع به هل دادن کنید.

    در حین هل دادن باید مانع از بالا یا پایین رفتن حلقه لاغری گردید.

    حال وزن خود را این پا و آن پا کرده و سنگینی خود را بین دو پا مدام جا به جا کرده و در همین حین به آرامی کمی زانوها را خم کنید.

    به کمک این حرکت پا، شما قادر بوده حلقه را دور کمر خود نگه داشته و مانع از افتادن آن گردید.

    جهت کاهش وزن باید چه مدت در روز از حلقه لاغری استفاده نمود؟

    براساس تحقیقات صورت گرفته روزانه 8 دقیقه استفاده از حلقه لاغری در کنار کاهش وزن و از بین بردن چربی های شکمی، به تقویت سیستم قلبی و عروقی نیز کمک زیادی نموده و موجب کالری سوزی بالایی در بدن شما خواهد شد. شاید تعجب کنید اما واقعیت آن است که در هر 20 دقیقه حلقه زدن شما قادر به سوزاندن 210 کیلوکالری بوده و اگر در کنار استفاده از حلقه لاغری پیاده روی و یا ورزش دیگری را نیر به طور مرتب دنبال نمایید بدون شک این میزان کالری سوزی افزایش بیشتری نیز خواهد یافت.

    در صورتی که به تازگی استفاده از حلقه لاغری را آغاز نموده اید و هنوز تسلط و مهارت کافی را نداشته توصیه می کنیم برای شروع بین 5 تا 10 دقیقه حلقه زده و کم کم به این مدت زمان بیفزایید. اگر از روش های مختلف برای آب کردن چربی شکمی و کاهش وزن خسته شده اید توصیه می کنیم مدتی این روش را امتحان کنید؛ بدون شک بعد از مدتی از نتیجه کار شگفت زده خواهید شد.

    افزایش کالری سوزی با هولاهوپ

    با رساندن مدت زمان حلقه زدن به 10 دقیقه در واقع شما موفق شده اید که روزانه 100 کالری سوزانده و پس از گذشت مدتی به خوبی متوجه کاهش سایز شکم و پهلوی خود خواهید شد. روز به روز تلاش خود را بیشتر نموده و در نهایت این ورزش را دست کم روزی 20 تا 30 دقیقه دنبال نمایید تا خیلی زودتر نتیجه دلخواه خود را مشاهده کنید. به طور معمول حلقه زنی در راستای جهت عقربه های ساعت انجام شده و توصیه می شود بعد از کسب مهارت کافی و تسلط بر استفاده از حلقه لاغری، گاهی حلقه زنی را برخلاف جهت عقربه های ساعت نیز امتحان نمایید.

    بعد از تسلط کافی بر روی حلقه زنی بهترین کار این بوده که به جای حلقه زنی برای مدت طولانی برای نمونه به مدت 30 دقیقه مداوم ، این کار را به چند قسمت تقسیم نموده و طی روز چندین بار حلقه بزنید. حتی در صورتی که وقت کافی برای این کار را نداشته می توانید پیاده روی را به طور مرتب دنبال نموده و حلقه زدن را تنها 3 بار در هفته انجام دهید.

    نکاتی در رابطه به استفاده از حلقه لاغری برای افراد مبتدی

    اگر برای اولین بار بوده که قصد داشته از حلقه لاغری برای کاهش وزن و آب کردن شکم و پهلوی خود استفاده کنید توصیه می کنیم موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

    انتخاب لباسی مناسب

    لباس ورزشی شما در زمان استفاده از حلقه لاغری باید کاملا در بدن شما فیت باشد. این امر باعث سهولت در حلقه زنی شده و از گیر کردن حلقه به لباس شما جلوگیری خواهد نمود. علاوه بر آن تمامی زیورآلاتی که احتمال گیر کردن آن ها به حلقه وجود داشته را نیز پیش از شروع کار با حلقه بیرون آورید.

    تهیه حلقه لاغری مناسب

    حلقه لاغری مورد استفاده شما بایستی در زمان قرار دادن بر روی زمین تا کمر و یا سینه شما ارتفاع داشته باشد. هر چه حلقه انتخابی شما دارای شعاع بیشتری بوده راحت تر می توان با آن حلقه زد.

    ناامید نشوید

    انتظار نداشته باشید که با اولین بار به راحتی زمان زیادی را بتوانید حلقه زنی کنید. حلقه در دفعات اول مدام به زمین خواهد افتاد اما به هیچ عنوان امید خود را از دست ندهید و دوباره تلاش کنید تا کم کم قلق کار دستتان بیاید. یادگیری حلقه زنی نیز همچون دوچرخه سواری در کودکی می باشد، اگر چه وقت گیر بوده اما بدون شک شدنی است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *