صفحه اصلی / پزشکی / درمان سریع جوش سرسیاه

درمان سریع جوش سرسیاه

درمان سریع جوش سرسیاه
  • درمان سریع جوش سرسیاه

    جوش سرسیاه

    پوست ما دارای منافذی است که دربردارنده فولیکول های مو هستند. زمانی که این منافذ مسدود می شوند آنگاه چربی ها و سلول های مرده پوست در این منافذ در اثر واکنش با هوا (اکسیژن) اکسید می شوند و در نهایت منافذ تغییر رنگ داده و جوش سرسیاه به وجود می آید. این جوش ها، نوع خفیفی از آکنه به حساب می آیند و می توانند روی گردن، صورت، بازوها، پشت و حتی شانه ها ظاهر شوند.

    چه چیزی باعث به وجود آمدن جوش های سرسیاه می شود؟

    درمان سریع جوش سرسیاه

    تغییرات هورمونی: وقتی شما در سن بلوغ قرار دارید، بدن شما دچار تغییراتی در تولید هورمون خواهد شد به گونه ای که در آن دوره، غدد چربی تولید چربی پوست یا سبیوم را افزایش می دهد که یکی از عوامل به وجود آمدن جوش های سرسیاه است. بعد از دوران بلوغ، در بانوان تغییرات هورمونی که بر اثر بارداری، قرص های ضدحاملگی و قاعدگی می تواند موجب ظاهر شدن جوش های سرسیاه شوند.

    تولید زیاد سلول های پوستی

    جوش سرسیاه

    لوازم آرایشی قادر هستند منافذ پوست را مسدود کنند و به دنبال آن جوش های سرسیاه به وجود بیایند.

    منافذ پوست با تعریق زیاد مسدود خواهد شد و با اکسیداسیون تبدیل به جوش سرسیاه خواهند شد.

    شیو کردن (اصلاح کردن) بخش هایی از بدن می تواند فولیکول های مو را در معرض اکسید شدن قرار دهد.

    علاوه بر موارد بالا عوارضی همچون سندرم تخمدان پلی کیستیک، سندروم پیش از قاعدگی و استرس می توانند باعث به وجود آمدن جوش های سرسیاه بشوند.

    روش های خانگی جهت از بین بردن جوش های سرسیاه

    دارچین

    درمان جوش سرسیاه

    یکی از مواد موجود در دارچین، سینامالدهید نام دارد میزان سنتز کلاژن را افزایش می دهد و در نتیجه باعث تنگ شدن منافذ پوست خواهد شد. درنهایت شاهد کم شدن تعداد جوش های سرسیاه خواهیم بود.

    خمیری را با ترکیب کردن آب لیمو و دارچین تهیه کنید و بر روی جوش سرسیاه قرار دهید. 20 دقیقه منتظر بمانید و بعد با آب شستشو دهید. شما می توانید این کار را هفته ای دو سه بار انجام دهید.

    آلوئه ورا

    درمان جوش سرسیاه

    آلوئه ورا به علت خاصیت مرطوب کنندگی اش معروف است. علاوه بر این زینک موجود در آلوئه ورا کمک بسیار زیادی به تنگ شدن منافذ پوست می کند. در نتیجه آلوئه ورا می تواند به کاهش جوش های سرسیاه کمک کند.

    در هنگام شب، ژل آلوئه ورا را بر روی نواحی جوش سرسیاه قرار دهید و تا صبح صبر کنید و بعد از ان با آب بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا شاهد ناپدید شدن جوش های سرسیاه خود باشید.

    عسل

    درمان جوش

    عسل به عنوان یکی از قدیمی ترین روش های طبیعی جهت درمان خشکی و عفونت پوست شناخته می شود. عسل باعث هیدراته ماندن پوست خواهد شد و اجازه ی مسدود شدن پوست با سلول های خشک و مرده پوست را نمی دهد.

    شما می بایست بر روی پد بهداشتی مقدار کمی عسل بزنید و روی جوش سرسیاه خود بمالید. 20 دقیق منتظر بمانید و بعد با آب بشویید. شما می توانید سه تا چهار بار در هفته این کار را انجام دهید.

    چای سبز

    جوش سرسیاه

    در چای سبز پلی فنول ها وجود دارند که این پلی فنول ها قادر هستند در تنظیم میزان ترشح چربی پوست کمک کنند و با این کار از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند.

    شما می بایست محتویات دو عدد چای سبز کیسه ای را خارج کرده و در آب گرم قرار دهید. برگ های چای سبز را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و بر روی جوش های سرسیاه قرار دهید. 10 الی 15 دقیقه منتظر بمانید و بعد با آب بشویید. شما می توانید هفته ای دو بار این کار را انجام دهید.

    جوش شیرین

    جوش سر سیاه

    جوش شیرین یکی از موادی است که در هر آشپزخانه ای یافت می شود. جوش شیرین لایه بردار است و علاوه بر این می تواند به خنثی کردن هر عدم تعادل ph پوست کمک کند.

    شما می بایست خمیری متشکل از دو قاشق غذاخوری آب با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین تهیه کنید و بر روی صورت ماساژ دهید و سپس با آب گرم به خوبی بشویید. این خمیر می تواند موجب خشکی پوست شما شود پس از این ترکیب در هر هفته بیش تر از دو سه بار استفاده نکنید.

    نحوه پیشگیری بروز جوش های سرسیاه

    جوش سر سیاه

    پوست خود را همواره تمیز کنید و چربی های اضافی را از بین ببرید.

    به میزان زیادی از محصولات آرایشی استفاده نکنید.

    می توانید از محصولات ضد کومدوژنیک (ضد آفتاب) استفاده کنید چرا که باعث مسدود نشدن منافذ پوستتان خواهد شد.

    برای این که عرق به بدنتان نچسبد، لباس خیلی تنگ نپوشید

    غذاهایی که باعث افزایش تولید چربی پوست می شوند، مصرف نکنید به عنوان مثال بهتر است انواع فست فودها، لبنیات پرچرب، نوشیدنی های حاوی شیرین کننده های مصنوعی و . . . را استفاده نکنید.

    قبل و بعد ازبین بردن جوش های سرسیاه چه کاری انجام دهیم؟

    جوش سرسیا

    قبل از برداشتن سرسیاه معمولا می بایست به مدت 5 دقیقه حوله ای مرطوب و گرم بر روی پوستتان قرار دهید یا این که صورت خود را بخور گرم دهید با انجام این کار منافذ روی پوست شما باز می شود و در نتیجه از بین بردن جوش های سرسیاه آسان تر خواهد شد.
    بعد از ناپدید شدن جوش های سر سیاه می بایست صورت یا پوست خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید. با استفاده از آب سرد موجب بسته شدن منافذ خواهید شد.

    آیا استفاده از خمیر دندان برای از بین بردن جوش سرسیاه مناسب است؟

    جوش

    خمیر دندان نعنایی می تواند برای انجام این امر مفید باشد. در واقع نعنای موجود در این خمیر دندان ها قادر است به پاکسازی پوست و باز شدن منافذ آن کمک شایانی کند. البته می بایست به این نکته توجه داشته باشید که بعد از ناپدید شدن جوش های سر سیاه از آب سرد یا یخ استفاده کنید و با این کار منافذ موجود بر روی پوست را مسدود کنید.

    فشردن و خارج کردن جوش سرسیاه

    سر سیاه

    احتمال بسیار بالایی وجود دارد که شما با فشردن یک جوش سر سیاه، به منفذ پوست خود آسیب بزنید. حتی ممکن است با فشردن جوش سرسیاه، باکتری هایی که در دیواره ی منفذ وجود دارند به بافت های اطراف منتشر شده و در پایان باعث به وجود آمدن آکنه شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *