صفحه اصلی / لایف استایل / چگونه بدون آرایش زیبا باشیم ؟

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم ؟

  • چگونه بدون آرایش زیبا باشیم ؟

    داشتن صورتی زیبا و شاداب همیشه برای تمامی افراد یکی از مهم ترین دغدغه ها به شمار آمده و برای دستیابی به این مهم خیلی از افراد خود را به دست تیغ جراحی سپرده و یا میلیون ها پول خرج انواع و اقسام وسایل آرایش نموده و بر این باورند که برای زیبا دیده شدن باید حتما همیشه لایه ای از رنگ و روغن ها بر روی پوست خود داشته باشند.

    این در حالی است که واقعا به دور از تمامی این موارد و صرف هزینه های گزاف می توان به طور طبیعی پوستی باطراوت داشته و همیشه زیبا و جذاب به نظر رسید. از این رو ما در این مطلب قصد داشته با عنوان نمودن راهکارهایی به شما کمک نموده تا پوستی طبیعی و خیره کننده داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

    راهکارهایی برای داشتن پوستی زیبا

    راهکارهایی برای داشتن پوستی زیبا

    واقعیت آن است که برای داشتن پوستی زیبا بایستی به خوبی از پوست خود مراقبت نموده و نسبت به مواردی چون رژیم غذایی، عادات، سبک زندگی و روش‌های مراقبت از پوست آگاهی پیدا نموده و به آن ها توجه نمود. در واقع با کمرنگ شدن هر کدام از این موارد سلامت پوست شما تحت الشعاع قرار خواهد گرفت. در ادامه به معرفی این موارد خواهیم پرداخت:

    سالم غذا بخورید

    پوست

    یکی از موثرترین راه ها برای داشتن پوستی شاد و درخشان رعایت رژیم غذایی سالم بوده و به نوعی می توان گفت پوست صورت شما بازتابی از غذاهایی بوده که شما طی روز می خورید. به طور روزانه میوه و سبزیجات مصرف نموده و حتما در رژیم غذایی خود از اسیدهای چرب امگا ۳ مثل دانه‌های کتان، گردو و غذاهای ویتامین دار نظیر پرتقال، سیب‌زمینی شیرین و کدوتنبل و نیز غذاهای حاوی پروتئین بالا مانند تخم‌مرغ، مرغ، لوبیا، عدس، نخود و پنیر نیز استفاده کنید.

    روزی 8 لیوان آب بنوشید

    پوست

    آب در تمامی سیستم ها و کارکردهای بدن نقشی بسیار حیاتی داشته و در واقع اهمیت آب به حدی در سلامت بدن و پوست شما موثر بوده که توصیه ما این است که در هر جا یک بطری آب نیز با خود برده و اجازه ندهید که آب بدنتان کم گردد. با رساندن آب کافی به پوست، پوستی صاف و بدون چروک خواهید داشت و همچنین آب با از بین بردن سموم بدن به شفاف تر شدن پوست کمک خواهد نمود.

    خواب کافی داشته باشید

    خواب کافی داشته باشید

    خواب شبانه کافی نیز تاثیر بسیاری در داشتن پوستی زیبا خواهد داشت وشما با خوابیدن به موقع به پوست خود اجازه ترمیم را خواهید داد لذا توصیه می شود شب ها به موقع خوابیده و بین 6 تا 8 ساعت خواب مفید داشته باشید.

    از محصولات مراقبتی مرغوب استفاده نمایید

    محصولات مراقبتی مرغوب

    با توجه به آن که تقریبا 60 درصد از مواد قرار گرفته بر روی پوست، جذب آن شده لذا حتما به مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوست و مو توجه نمایید. توصیه می شود محصولات مورد استفاده شما حدالمقدور فاقد موادی چون پارابن، مواد پتروشیمی و سولفات‌ها باشد چرا که این مواد ممکن بوده سبب سوزش پوست و یا خشک و وز شدن موها گردند.

    برای داشتن پوستی زیبا وسالم، ورزش کنید

    برای داشتن پوستی زیبا وسالم، ورزش کنید

    یکی از لازمه های سلامت جسم و روان انسان داشتن تحرک و فعالیت فیزیکی می باشد. لذا حتما به سراغ ورزشی که به آن علاقه داشته رفته و دست کم هفته ای سه ساعت فعالیت بدنی داشته باشید. ورزش به بهبود گردش خون، پاکسازی سموم بدن، افزایش اکسیژن منتقله به پوست، تقویت اندروفین بدن و در نتیجه کاهش استرس و آرامش کمک زیادی خواهد نمود.

    یک روال ثابت را برای مراقبت از پوست خود در نظر بگیرید

    یک روال ثابت را برای مراقبت از پوست

    شما بایستی با شناخت نوع پوست خود روش مناسبی را برای مراقبت از آن به کار بگیرید. برای داشتن پوستی زیبا و سالم رعایت روال CTM معادل پاک‌سازی، تقویت و مرطوب کردن صورت بسیار مهم خواهد بود. در این روش محصولات مورد استفاده شما بایستی متناسب با پوست شما باشد. با داشتن یک روال ثابت برای صبح و شب بدون شک بعد از مدتی به خوبی متوجه تغییرات پوست خود خواهید شد. حتما کرم دست و لوسیون بدن استفاده نموده و به هیچ عنوان با آرایش نخوابید.

    پوست خود را لایه برداری کنید

    پوست خود را لایه برداری کنید

    یکی دیگر از رازهای داشتن پوستی زیبا و باطراوت اقدام به لایه برداری پوست صورت می باشد. با توجه به آن که پوست انسان همواره بر روی خود دارای سلول های مرده ای بوده لذا برداشتن این لایه از سلول های مرده باعث شده دوباره سالم و جوان گردد.

    برای این کار شما می توانید از یک لایه بردار سبک استفاده نمایید. بر اثر تجمع سلول های مرده بر روی پوست، خیلی زود منافذ پوستی، جوش‌های سر سیاه و سر سفید، آکنه و سایر جوش‌ها بر روی پوست صورت شما به وجود خواهد آمد. با قرار دادن لایه بردار در رژیم پوستی تاثیر سرم و مرطوب کننده ها نیز بر روی پوست بیشتر خواهد شد.

    به طور مرتب از کرم ضد افتاب استفاده کنید

    کرم ضد افتاب

    اشعه UV ، UVB و UVC خورشید منجر به پیری زودرس پوست شده و در واقع برای مراقبت از پوست در مقابل این اشعه های مضر بایستی حتما از ضد آفتاب استفاده شود. SPF یک کرم ضد آفتاب در واقع نشان دهنده این بوده که این کرم تا چه اندازه از پوست شما در برابر اشعه خورشید مراقبت می کند لذا پزشکان توصیه نموده که کرم ضد آفتاب مورد استفاده شما دست کم دارای SPF 30 باشد.

    از استرس به دور باشید

    پوست زیبا

    این روزها مشغله های کاری افراد و تغییر سبک زندگی آن ها باعث شده افراد به طور معمول استرس بیشتری را متحمل گردند. اما لازم به ذکر است که در صورت عدم مقابله با استرس خیلی زود به سردرد و فشار خون بالا، آکنه، ریزش و سفید شدن مو دچار خواهید شد. لذا توصیه می شود سعی نموده که استرس ها و تنش ها را کنترل و مدیریت نموده و برای رهایی از آن به سراغ کارهای لذت بخشی نظیر نوشیدن یک فنجان چای داغ ، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه و… بروید.

    چای سبز بنوشید

    چگونه بدون آرایش زیبا باشیم

    چای سبز را می توان یک نوشیدنی کاملا سالم و سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مختلف دانست که تاثیر فوق العاده ای بر بدن انسان به جای خواهد گذاشت. کاتچین موجود در این نوشیدنی از آسیب های سلولی جلوگیری نموده و علاوه بر افزایش گردش خون و کاهش کلسترول و فشار خون پوستی زیبا و شاداب نیز به ارمغان خواهد آورد. حتما این معجون زیبایی را نیز در رژیم غذایی سالم خود بگنجانید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *