صفحه اصلی / پزشکی / نکاتی کلیدی جهت آب کردن شکم و پهلو

نکاتی کلیدی جهت آب کردن شکم و پهلو

نکاتی کلیدی جهت آب کردن شکم و پهلو
  • نکاتی کلیدی جهت آب کردن شکم و پهلو

    نکاتی کلیدی جهت آب کردن شکم و پهلو | حتی اگر تمامی بخش های بدن شما متناسب باشد اما شکم و پهلو داشته باشید ظاهر و اندام شما چندان زیبا به نظر نخواهد رسید و حتی از نظر سلامتی نیز در معرض خطر خواهید بود.

    لذا توصیه می شود در صورت داشتن شکم و پهلو برای بهتر شدن روحیه خود و نیز حفظ سلامتی به منظور آب شدن شکم و پهلوی خود تصمیمی جدی بگیرید.

    در این مقاله ما قصد داریم نکاتی کاربردی و موثر را به منظور کاهش چربی های ناحیه شکم و پهلو عنوان کنیم که با رعایت آن ها به راحتی می توانید کاهش سایز شکم و پهلوی خود را

    احساس کنید، پس پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

    نکاتی کلیدی جهت آب کردن شکم و پهلو

    راهکارهایی برای آب کردن پهلو و شکم

    • حذف قند و شکر

    خیلی از خوراکی هایی که ما به طور روزانه مصرف می کنیم اگر چه زیاد خود را نشان نداده اما دارای شکر بسیاری می باشند. و همان طور که می دانید شکر بر سلامت متابولیکی بدن تاثیراتی منفی به جای خواهد گذاشت. مصرف زیاد شکر همچنین موجب افزایش چربی شکم خواهد شد.

    لذا بهترین کار این است که مصرف شکر و خوراکی های شیرین را در روز تا جایی که توانسته کم کنید و از نوشیدنی های شیرین نیز به هیچ عنوان مصرف نکنید.

    البته موارد گفته شده در رابطه با میوه های سالم نمی باشد و شما می توانید با خیالی آسوده آن ها را میل کنید چرا که اثر منفی فروکتوز به وسیله فیبر میوه کاهش پیدا خواهد نمود و فروکتوز دریافت شده از میوه ها آن قدر کم است که با خیالی آسوده می توانید آن ها را مصرف کنید.

    برای محدود کردن میزان مصرف شکر توصیه می کنیم در زمان خریدن خوراکی ها به برچسب روی آن ها توجه داشته باشید.

    خیلی از خوراکی های موجود در فروشگاه ها از مقدار شکر بالایی برخوردار می باشند.

    نکاتی کلیدی جهت آب کردن شکم و پهلو

    • افزایش مصرف پروتئین

    یکی از بهترین گزینه ها برای آب کردن چربی های شکم و پهلو افزایش مصرف پروتئین می باشد. طی تحقیقات صورت گرفته پروتئین ها تا 60 درصد هوس خوردن خوراکی های ناسالم را از بین خواهند برد، تقریبا 80 تا 100 کالری متابولیسم را در بدن افزایش داده و منجر به مصرف کمتر کالری در روز خواهند شد.

    به نوعی می توان گفت که هر چه پروتئین های مصرفی شما بهتر و باکیفیت تر باشند چربی های شکمی شما کمتر خواهند شد.

    لذا توصیه می شود به طور روزانه پروتئین هایی همچون ماهی، تخم مرغ، حبوبات، گوشت، غذاهای دریایی، لبنیات و… را بیشتر مصرف کنید.

    همچنین توصیه می شود در پخت غذاهای خود از روغن نارگیل استفاده کنید، تحقیقات حاکی از آن است که استفاده روزانه از روغن نارگیل در غذاها منجر به کاهش چربی های شکمی خواهد شد.

    نکاتی کلیدی جهت آب کردن شکم و پهلو

    • به حداقل رساندن مصرف کربوهیدرات ها

    کاهش کربوهیدارت ها نیز در آب کردن شکم و پهلو تاثیرگذار خواهد بود.

    در واقع با به حداقل رساندن میزان کربوهیدرات ها اشتها نیز کاهش پیدا خواهد نمود و پروسه کاهش وزن با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

    برای داشتن رژیم کم کربوهیدرات که تاثیر به مراتب بیشتری به نسبت رژیم کم چربی داشته تنها کافی است مصرف کربوهیدرات های فرآوری شده نظیر نان سفید، ماکارونی و… را کاهش داده و در مقابل پروتئین های بیشتری را به بدن برسانید.

    کاهش کربوهیدرات مصرفی در طی روز تاثیر بسیاری در کاهش چربی های شکمی، اطراف اندام های داخلی و نیز داخل کبد خواهد داشت.

    نکاتی کلیدی جهت آب کردن شکم و پهلو

    • مصرف خوراکی های فیبردار

    مصرف خوراکی های فیبردار باعث شده، غذا در طی مسیر گوارشی حرکت آهسته ای را داشته و در نتیجه مواد مغذی دیرتر جذب شده و فرد دیرتر احساس گرسنگی خواهد نمود.

    همچنین مصرف خوراکی های فیبردار در کاهش چربی های مضر شکمی نیز بسیار موثر خواهد بود.

    بدین منظور پیشنهاد می شود مصرف سبزیجات، میوه ها و غلات از جمله جو دوسر را در رژیم غذایی روزانه خود افزایش دهید.

    علاوه بر آن شما می توانید مکمل های فیبر محلول در آب را نیز مصرف کنید تا چربی های شکم خود را از بین ببرید.

    نکاتی کلیدی جهت آب کردن شکم و پهلو

    • به صورت روتین ورزش کنید

    ورزش دارای فوائد بسیاری است که یکی از آن ها کمک به آب کردن چربی های شکم و پهلو می باشد. البته این را در نظر داشته باشید که منظور از ورزش، انجام ورزش های مخصوص ناحیه شکم نمی باشد.

    در واقع شما نمی توانید به صورت موضعی چربی های یک قسمت از بدن خود را آب کنید و انجام دراز و نشست های زیاد نیز در این راه کمکی به شما نمی کند.

    اما بدین منظور می توانید به سراغ ورزش های دیگری نظیر پیاده روی و دویدن بروید که در کاهش چربی های شکمی بسیار موثر می باشند.

    با استمرار در ورزش همچنین می توانید بعد از کاهش وزن نیز از افزایش مجدد چربی های ناحیه شکمی جلوگیری کنید و به شکمی صاف برسید.

    از دیگر فوائد ورزش در این رابطه می توان به کاهش التهاب، سطوح قندخون و تمام مشکلات متابولیکی مرتبط با چاقی شکمی اشاره نمود.

    نکاتی کلیدی جهت آب کردن شکم و پهلو

    • توجه به برنامه غذایی

    شما باید به خوراکی هایی که طی روز می خورید توجه ویژه ای داشته باشید. شاید دور از باور باشد اما واقعیت آن است که خیلی از افراد نمی دانند که در روز چه می خورند و چه چیزهایی نمی خورند. اگر چه خیلی از افراد بر این باورند که در حال اجرای یک رژیم پر پروتئین یا کم کربوهیدرات هستند اما در تخمین میزان پروتئین یا کربوهیدرات ها دچار اشتباه شده و این مواد را بیشتر یا کمتر از نیاز خود مصرف می کنند.

    منظور از زیر نظر داشتن خوراکی های مصرفی این نیست که تا آخر عمر با کالری شماری و پیمانه ای سر کنید اما بهترین کار این است که گاهی اوقات این روند را اجرا نموده تا مواردی که باید تغییر پیدا کنند را بیابید.

    در واقع شما باید ببینید که برای رسیدن به اندام دلخواه خود روزانه به چه میزان کالری نیاز دارید و هر خوراکی که مصرف می کنید دارای چند کالری می باشد.

    برای اطلاع از میزان کالری مواد غذایی و نیز اطلاعات تغذیه ای مرتبط با آن می توانید از اپ های کالری شمار استفاده کنید.

    همچنین برخی از برنامه ها متناسب با سن، جنسیت، قد، وزن و نوع زندگی شما یک رژیم متعادل را به منظور تثبیت وزن یا کاهش وزن به شما خواهند داد.

    نکاتی کلیدی جهت آب کردن شکم و پهلو

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *