صفحه اصلی / لایف استایل / خواص انواع روغن های طبیعی برای پوست

خواص انواع روغن های طبیعی برای پوست

روغن های طبیعی
  • خواص انواع روغن های طبیعی برای پوست

    یکی از موثرترین راه ها جهت داشتن پوستی زیبا و شاداب، موهایی خوش حالت و ناخن هایی محکم و سفید استفاده از روغن های طبیعی می باشد. در واقع این کار کم خطرترین راه برای زیبایی می باشد چرا که هیچ آسیبی به پوست نخواهد رساند و به کمک آن ها می توان با حداقل هزینه به زیبایی خود کمک شایانی نمود، باور کنید راز اثربخشی انواع کرم های گران قیمت نیز وجود همین روغن ها در ترکیبات آن ها می باشد.

    روغن های طبیعی

    پس چه بهتر که به جای استفاده از این محصولات که احتمالا مواد شیمیایی نیز در ترکیبات آن ها به کار برده شده از همان ابتدا به سراغ روغن های طبیعی برویم. در این مقاله ما قصد داشته روغن هایی را که برای زیبایی و شادابی پوست، مو و ناخن مفید بوده را به شما عزیزان معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

    روغن های طبیعی برای زیبایی پوست

    1. روغن مارولا

    روغن های طبیعی

    این روغن تهیه شده از میوه درخت مارولا که مختص آفریقای جنوبی است، می باشد. روغن مارولا بسیار غنی و آب دار بوده و سرشار از اسیدهای چرب است که طبق نظریه کارشناسان و متخصصین پوست اسیدهای چرب خشکی پوست را از بین برده و همچنین از آن جایی که سریعا جذب پوست شده به هیچ عنوان باعث براق و چرب شدن پوست نمی گردد.

    2. روغن درخت چای

    روغن های طبیعی

    با گیر کردن باکتری ها در بین منافذ پوست، پوست دچار التهابات قرمز خواهد شد. براساس تحقیقات صورت گرفته به کمک روغن درخت چای می توان این باکتری ها را از بین برد. در واقع می توان گفت که تاثیر این نوع روغن بر روی پوست مانند تاثیر پراکسید بنزوئیل می باشد که در داروهای ضد آکنه کاربرد دارد.

    3. روغن آرگان

    روغن های طبیعی

    شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که گاهی از این روغن طبیعی با نام طلای مایع نیز یاد می شود. در واقع روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول بوده که دشمن پیری به شمار می آید.

    متخصصین پوست معتقدند روغن آرگان تاثیر بسیاری در تسریع روند رشد کلاژن داشته و پوست را بالا می کشد. این روغن برای انواع پوست ها خشک، چرب و معمولی مناسب می باشد. روغن آرگان در سلامت و شادابی موها نیز بسیار موثر می باشد و اگر چه یک روغن بوده اما به هیچ عنوان باعث چسبیده شدن موها به هم و چرب شدن آن ها نخواهد شد. و از این رو به شما این امکان را داده تا همزمان به استفاده از دیگر محصولات مراقبت از موی خود نیز بپردازید.

    4. روغن بابونه و نعناع

    روغن های طبیعی

    خیلی از افراد از بابونه تنها به عنوان چایی آرامش بخش یاد می کنند اما این گیاه مرواریدی دارای روغنی بوده که به تسکین پوست شما کمک زیادی می نماید. متخصصین پوست معتقدند که این روغن ضد التهاب و ضد عفونی کننده می باشد و موجب به حداقل رسیدن قرمزی، تحریک، و عفونت می شود. روغن نعناع نیز از خاصیت آرام بخشی برخوردار می باشد.

    5. روغن نارگیل

    یکی از دلایلی که منجر به خشکی پوست و ترک ترک شدن آن می شود آلودگی، تحریک و درگیری با واکنش های آلرژیک می باشد. روغن نارگیل اما گزینه ای مطلوب برای جلوگیری از بروز این مشکل در پوست می باشد. این روغن بخش های سفت شده و پوسته شده پوست را التیام بخشیده و به بهبود شرایطی شبیه به اگزما نیز کمک خواهد نمود.

    6. روغن گل رز و هویج

    یکی از ترکیباتی که تقریبا در اکثر محصولات مراقبت از پوست به چشم می خورد ویتامین A می باشد. این ویتامین در واقع سلول های جدید را جایگزین سلول های قدیمی پوست نموده و کلاژن سازی می کند و همچنین به کاهش تغییرات رنگ نشآت گرفته از علائم کشش و اسکار نیز کمک زیادی خواهد نمود. جالب است بدانید روغن رز بوته ای و نیز روغن هویج سرشار از این ویتامین می باشند. طبق نظر برخی از متخصصین پوست این روغن ها به درمان آکنه و جلوگیری از پیری پوست نیز کمک زیادی می نمایند. کافی است هر شب تنها کمی از این روغن ها را استفاده نمایید.

    7. روغن رزماری و کرچک

    اگر به فکر راهی برای افزایش رشد موهای خود هستید، اگر موهای شما بسیار کم پشت بوده و پوست سر شما نمایان است قطعا چاره کار شما در استفاده از روغن کرچک می باشد، چرا که این روغن کمک زیادی به افزایش ضخامت و شفافیت موها می نماید. این روغن همچنین از ریزش موهای شما نیز جلوگیری خواهد نمود و تنها در مواقع بسیار اندکی منجر به خارش پوست می گردد.

    از دیگر روغن های طبیعی و موثر در زیبایی، روغن کرچک می باشد که در ضخامت ابرو و مژه موثر است. البته توصیه می شود با توجه به نزدیکی مژه و ابرو به چشم حتما پیش از مصرف از یک پزشک در این رابطه جویا شوید. چرا که هنوز تاثیر آن به طور کلی اثبات نشده است.

    8. روغن زیتون و آووکادو

    اگر از شکننده بودن ناخن های خود خسته شدید و به دنبال راهی برای داشتن ناخن های زیبا و محکم هستید کافی است پیش از خواب کمی به ناخن های خود روغن زیتون یا روغن آووکادو بزنید.

    با ماندن این روغن ها در طی شب بر روی ناخن و پوست دست، به درون آن ها نفوذ نموده و از طریق اسیدهای چربی که داشته ناخن های شما را تقویت خواهند نمود. البته بدین منظور سایر روغن ها نیز اثر بخش خواهند بود.

    9. روغن کنجد

    اگر چه کمی عجیب و دور از باور بوده اما واقعیت آن است که در گذشته افراد برای داشتن دندان های سالم و لثه هایی محکم از روغن کنجد استفاده می کردند. طی تحقیقات اخیر با غرغره کردن روغن کنجد و حتی روغن نارگیل و آفتابگردان، پلاک ها دندانی و ورم لثه ها کاهش پیدا خواهند کرد. علاوه بر آن این دهان شویه طبیعی باعث شسته شدن و خارج شدن میکرو ارگانیسم هایی که منجر به بوی بدن تنفس شده از دهان می گردد.

    10. روغن بادام تلخ

    این روغن نیز دارای فوائد بسیاری برای انسان بوده که در زمینه زیبایی می توان به ویژگی هایی نظیر تقویت مژه و ابرو، آبرسانی پوست، تقویت ناخن ها، برطرف کننده سیاهی دور چشم، رفع جای جوش و درمان عفونت های پوستی از این روغن اشاره نمود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *