صفحه اصلی / لایف استایل / راهکارهای دستیابی به زیبایی طبیعی

راهکارهای دستیابی به زیبایی طبیعی

  • راهکارهای دستیابی به زیبایی طبیعی

    زیبایی در هر قالبی بروز نماید می‌تواند به یک‌ زبان مشترک بین تمامی انسان‌های کرۀ خاکی تبدیل‌شده و باقدرت فوق‌العادۀ خود ارتباطی دو سو یه را فراهم می نماید، زیبایی چه در تصویر یک منظره نمود یافته باشد، چه در یک دست‌ ساخته و چه در چهره‌ای گرم و پرتابش به‌ هرحال می‌تواند در هرجانی نفوذ نماید، که البته زیبایی و طراوت ظاهری امروزه با شدت و قوت بیشتری دنبال می‌شود، به‌گونه‌ای که اهمیت این مقوله چنان است که به یک نیاز بزرگ در بین جوامع مختلف تبدیل گشته و ذهن بسیاری را به خود مشغول نموده است.

    زیبایی طبیعی

    شما نیز اگر از آن دست افراد هستید که به امر زیبایی اهمیت زیادی داده و قسمت عمده زندگی شما را هزینه‌های مالی در مورد این امر مهم به خود اختصاص داده است و پناه بردن به انواع مواد شیمیایی تنها راه چاره‌ای است که به ذهنتان می‌رسد، ما برای رسیدن به زیبایی طبیعی و جذاب راهکارهایی جالب‌ توجه و اثرگذار داریم که اگر در ادامه با ما همراه بمانید به شما خواهیم گفت.

    راه های رسیدن به زیبایی طبیعی

    زیبایی طبیعی

    لوازم‌ آرایشی هرروز پرزرق‌ و برق تر خودنمایی کرده و از هر سو تبلیغات گستردۀ خود را روانه بازار می‌کنند تا حس زیبایی دوستی افراد را تحت تأثیر خود قرار داده و به هدف خود که کسب درآمد بیشتر است برسند، اما آیا در این میان هیچ روش دیگری برای رسیدن به یک زیبایی طبیعی ، ماندگار و البته کاملاً ایمن وجود ندارد تا در سایۀ آن احتمال ورود مواد شیمیایی نامطلوب به بدن صفر شده و در عین‌حال زیبایی نیز میهمان همیشگی ما گردد، چند راهکار مفید و سازنده شما را از مخمصه‌هایی که در آینده‌ای نه‌ چندان دور لوازم‌ آرایشی مصنوعی برایتان پدید می‌آورند رها نموده و سلامت و زیبایی طبیعی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

    رژیم غذایی مناسب، استفاده از بهبود دهنده‌های طبیعی پوست، ورزش و تمرینات منظم بدنی سه‌ راه کار اثرگذار و البته کم‌ هزینه هستند که راه طولانی رسیدن به تناسب اندام مطلوب و پوستی سالم، شاداب و جوان را برای شما کوتاه کرده، به‌گونه‌ای که دیگر لوازم‌آرایشی را به‌کلی از فهرست لوازم زیبایی بخشی خود حذف نمایید.

    رژیم غذایی مناسب

    باید در ابتدا به دنبال فهرست کاملی از مواد غذایی بگردید که برای پوست مفید بوده و البته درکنارآن با ذائقه و طبع شما سازگار باشد، بسیاری از مواد مغذی برای پوست بسیار مفید هستند، اما شما به علت حساسیت و یا هر مورد دیگری نمی‌توانید، آن را مصرف کنید پس یافتن این فهرست بسیار مهم خواهد بود، در ادامه به چند ماده غذایی مفید برای سلامت پوست اشاره می‌کنیم.

    پروتئین:

    زیبایی طبیعی

    وقتی سخن از پروتئین به میان می‌آید، دقیقاً منظور مواردی چون مرغ، ماهی، بوقلمون، تن، سبزی‌ها است نه مواد گوشتی پرحجم و کالری مانند استیک، سوسیس، کالباس، همبرگر و… که نه‌ تنها چربی زیاد و مواد نگه‌ دارنده آن پوست را نابود می‌کند بلکه قلب، کلیه، کبد و… را نیز درگیر می‌نماید.

    انواع سالاد:

    زیبایی طبیعی

    انواع سالاد که با کاهو، کلم، هویج، کدوسبز و…تهیه می‌شود را می‌توانید در کنار روغن‌ زیتون مفیدتر نمایید، البته از انواع دیگر آن نیز مانند سالاد تن، سالاد ماکارونی و…نیز می‌توانید استفاده کنید، که علاوه بر خواص سالاد به سیر شدن شما کمک می‌نمایند و پوستی شاداب و سرزنده را به شما تقدیم می‌کنند.

    میوه‌ها و سبزی‌ها:

    زیبایی طبیعی

    مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها خصوصاً به‌صورت طبیعی آن‌، که همراه با تمامی ویتامین‌ها و فیبر محلول در آن‌ها است، آن‌ هم به میزان مشخص و متعادل می‌تواند در روشن نمودن رنگ پوست و حفظ حالت ارتجاعی آن بسیار مهم باشد.

    آب کافی:

    زیبایی طبیعی

    آب خود به‌ تنهایی با رقیق نمودن خون در اکسیژن‌ رسانی بیشتر به پوست بسیار مؤثر وارد می‌شود، حال‌آنکه اگر چند قطره لیموترش، خیار و… را بدان اضافه نمایید که عمل سم زیادی از بدن را به‌ طور کامل به انجام می‌رساند، همان‌طور که می‌دانید بخش عمده‌ای از سموم بدن بر زیرپوست جمع می‌شود، از این‌ رو سم‌ زدایی در اولویت فرآیندهای زیبایی قرار می‌گیرد.

    ویتامین D:

    زیبایی طبیعی

    حفظ سلامت استخوان‌ها و استحکام پوست از مزایای این ویتامین کم‌نظیر است که می‌توانید آن را از شعاع‌ های ملایم خورشید یا مواد غذایی که البته تعدادشان محدود است، دریافت نمایید.

    امگا 3:

    زیبایی طبیعی

    ماهی بهترین گوشت و چربی امگا 3 آن طبیعی‌ ترین نوع چربی است که مصرف آن برای پوست بسیار مفید خواهد بود از این‌ رو در بیشتر کرم‌های آرایشی از این روغن بهره می‌برند.

    استفاده از بهبود دهنده‌های طبیعی پوست

    اگر به انواع کرم‌های محافظت پوست عادت نموده‌اید، پیشنهاد ما به شما قرار دادن این مواد طبیعی بر روی پوستتان به مدت دو ماه پی‌ در پی است تا از تأثیر شگرف آن‌ها بر روی پوست خود متعجب شوید و بدون نیاز به آرایش زیبا و جذاب به نظر برسید.

    شادابی طبیعی پوست به کمک عصاره خیار

    برطرف نمودن پف زیر چشم به کمک چای کیسه‌ای خنک

    شستن صورت و دست‌ها با شیر

    مالیدن لیمو طبیعی به موها به‌ منظور برق و جلای بیشتر

    در جهت محافظت و پرپشت شدن ابروها استفاده از وازلین

    به جهت حذف شوره آبکشی با سرکه

    حذف کک‌ و مک با استفاده از ماسک عسل

    بخور هر روزه صورت با آب و گیاهان مفید و تازه

    توجه به لایه‌ برداری ملایم

    حذف چین‌ و چروک پوست به مدد ماساژ صورت با یک‌ تکه یخ

    چرب نمودن موها با روغن نارگیل به‌منظور تقویت و افزایش رطوبت

    اسکراب به کمک آوا کادو

    توت‌فرنگی تازه معجزه حذف کک‌ و مک

    بی‌ رنگ کردن موهای صورت به کمک مخمر آب جو

    ورزش و تمرینات منظم بدنی

    اگر به داشتن پوستی شاداب فکر می‌کنید ورزش را در بین فعالیت‌های روزانه خود گنجانده و حتماً یک جایگاه ویژه برای آن بازنمایید در غیر این صورت کم‌تحرکی و مصرف غذاهای ناسالم به‌زودی باعث می‌شود شما بسیار مسن‌تر از آن‌که هستید به نظر برسید.

    تمرینات قدرتی:

    تأثیر بسزای تمرینات قدرتی در برطرف نمودن استرس ثابت‌شده است و بدتر و بزرگ‌تر از استرس دشمنی برای زیبایی تا حال شناخته‌ نشده است.

    تمرینات هوازی:

    این نوع تمرینات باعث افزایش و بهبود عملکرد سیستم تنفسی و خصوصاً قلب می‌شود و پمپاژ خون را به اندام‌ها و پوست به همراه دارد، همان‌طور که می‌دانید، مهم‌ترین منبع تغذیه‌ای پوست نیز خون و اکسیژن محلول در آن است.

    یوگا:

    یوگا همان‌ قدر که در تناسب‌ اندام مناسب است، برای برطرف نمودن استرس و فشارهای عصبی نیز مفید بوده و به‌عنوان عاملی برای ترشح هورمون‌های آرامش‌بخش شناخته‌شده است.

    شنا:

    محیط‌ های بهداشتی با آب سالم در جهت کاهش استرس بسیار مناسب است و برای کسانی که تمایل چندانی به حرکات سریع ایروبیک ندارند، شنا گزینه مطلوبی محسوب می‌شود.

    کلام آخر

    پس هرگز نکات ذکرشده را در داشتن و حفظ پوستی بانشاط مانند سال‌های جوانی خود فراموش نکنید تا از سرزندگی که به تک‌ تک لحظاتتان وارد می‌شود نهایت لذت را ببرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *