صفحه اصلی / لایف استایل / رازهایی برای داشتن بدنی سالم

رازهایی برای داشتن بدنی سالم

رازهایی برای داشتن بدنی سالم
  • رازهایی برای داشتن بدنی سالم

    خیلی از افراد بر این باور بوده که برای داشتن بدنی سالم همین که غذاهایی سالم و حاوی ویتامین، پروتئین، مواد معدنی و… مصرف شود کافی خواهد بود در حالی که باید یادآور گردیم که تنها خوردن غذاهای مقوی نتیجه مطلوبی به همراه نداشته و کیفیت غذا خوردن نیز شرط خواهد بود و در واقع شما بایستی شیوه درست غذا خوردن را نیز بیاموزید. همچنین شما باید برای حفظ سلامتی خود موارد دیگری را نیز مد نظر قرار دهید.

    رازهایی برای داشتن بدنی سالم

    بدن برای آن که از بیماری ها به دور بوده نیاز داشته که مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد، در این مقاله ما قصد داشته نکاتی را در راستای داشتن بدنی سالم و خوب زندگی کردن را با هم مرور کنیم، با ما همراه باشید:

    رازهایی برای بدنی سالم

    1 مصرف قند را به حداقل برسانید

    رازهایی برای داشتن بدنی سالم

    واقعیت وحشتناکی که در مورد شکر وجود داشته این است که شکر سبب تحلیل توانایی سلول های سفید خون جهت مبارزه با ویروس ها و باکتری ها شده و در نتیجه بدن دچار بیماری خواهد شد. لذا توصیه می شود برای داشتن بدنی سالم تا جایی که توانسته از خوردن خوراکی هایی با قند بالا خودداری نمایید.

    2 هوای تازه استشمام کنید

    هوای تازه استشمام کنید. بدنی سالم

    خیلی از افراد با سرد شدن هوا خود را در خانه زندانی کرده و فکر می کنند که با رفتن در هوای سرد خیلی زود بیمار خواهند شد این در حالی است که ماندن زیاد در خانه بوده که بیشتر افراد را بیمار می کند. شما می توانید با یک پیاده روی 15 دقیقه ای در هوای آزاد سیستم ایمنی بدن خود را تقویت نموده و از بیمار شدن خود جلوگیری کنید.

    3 ورزش را به صورت منظم و صحیح دنبال کنید

    ورزش را به صورت منظم و صحیح دنبال کنید

    انجام ورزش سبب آرامش ذهن و کاهش استرس شده و همچنین به تقویت سیستم قلبی عروقی و سیستم ایمنی بدن نیز کمک زیادی خواهد نمود. در حقیق افزایش گردش خون بدن باعث بیشتر شدن تعداد گلبول های سفید در بدن شما شده و این گلبول ها بدن را از میکروب ها پاکسازی نموده و شما را از بیماری ها حفظ می نمایند.

    4 از مصرف الکل به شدت خودداری کنید

    از مصرف الکل به شدت خودداری کنید

    اگر چه در ابتدا ممکن بوده با مصرف الکل فرد خوابی عمیق را تجربه کند اما به مرور این کار سبب اختلال در چرخه خواب شده و در دراز مدت باعث از بین رفتن کیفیت خواب خواهد شد. لذا مصرف الکل از طریق اختلال در خواب، سیستم ایمنی بدن را ضعیف نموده و عفونت ها و میکروب ها به راحتی توانسته به بدن فرد راه یابند.

    5 به طور مرتب چای بنوشید

    به طور مرتب چای بنوشید

    برخلاف باور عموم که چای سرشار از مضرات بوده و هیچ خاصیتی نداشته مصرف منظم چای و استنشاق بخار چای باعث شده فولیکول های مو در بینی تحریک شده و در نتیجه حرکت میکروب ها در زمان تنفس از بینی راحت تر انجام خواهد شد. با ادامه پیدا کردن این روند سیستم ایمنی بدن بسیار قوی تر می گردد.

    6 وزن خود را متعادل نگه دارید

    وزن خود را متعادل نگه دارید

    یکی از دلایل افزایش فشار خون چاقی بوده و همان گونه که می دانید فشار خون بالا احتمال بروز سکته مغزی و خیلی از سرطان ها را بسیار بالا خواهد برد. چاقی همچنین علائم بیماری آسم را تشدید نموده و سبب مشکلات مفصلی نظیر آرتروز خواهد شد. شما باید برای رسیدن به تناسب اندام یک رژیم غذایی سالم و متشکل از مقدار زیادی میوه‌، سبزیجات، مرغ، ماهی، غلات کامل و سبوس‌ دار داشته باشید. و از سوی دیگر تا جایی که ممکن بوده کمتر از شکر، چربی های مضر، گوشت قرمز، نمک و نوشیدنی های الکلی استفاده کنید.

    7 روزی 15 دقیقه آفتاب بگیرید

    روزی 15 دقیقه آفتاب بگیرید

    برای تامین ویتامین D بدن نیاز بوده که پوست شما در معرض نور خورشید قرار گیرد. البته بایستی مواظب بوده که پوست شما دچار سوختگی نگردد. بهترین زمان برای جذب ویتامین D از نور خورشید، صبح و غروب خواهد بود. البته در این زمان نباید کرم ضد آفتاب بر روی پوست شما بوده و یا این که مانعی نظیر شیشه در مقابل شما و نور خورشید باشد. ویتامین D سبب محکم شدن استخوان ها شده و همچنین مانع از شروع آرتروز خواهد شد. طبق تحقیقات صورت گرفته ویتامین D همچین دستگاه ایمنی بدن را تقویت نموده و از این رو سبب کاهش ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و ام اس شده و روحیه فرد را نیز تقویت خواهد نمود.

    8 دور دخانیات خط قرمز بکشید

    دور دخانیات خط قرمز بکشید

    با دوری از سیگار و سایر دخانیات می توان احتمال ابتلا به انواع بیماری ها نظیر بیماری‌های قلبی، سکته‌‌ی مغزی و سرطان‌ها را به حداقل رساند. حتی ترک سیگار در زیر 40 سالگی نیز خطر مرگ بر اثر دخانیات را به میزان قابل توجهی در افراد کاهش خواهد داد. پس تا دیرنشده اگر اهل کشیدن سیگار یا قلیون بوده آن را با یک تفریح سالم جایگزین کنید.

    9 روزی 8 تا 10 لیوان آب بنوشید

    روزی 8 تا 10 لیوان آب بنوشید

    یکی از راه هایی که می توانید از طریق آن به کافی بودن میزان آب مصرفی خود پی ببرید رنگ ادرارمی باشد. در صورت کافی بودن آب مصرفی شما، ادرار کاملا شفاف و بدون رنگ خواهد بود. بهترین کار این بوده که به همراه هر وعده غذایی یک لیوان آب نیز بنوشید. و در صورتی که همگی با خانواده دور هم سر سفره نشسته اید، یک پارچ آب سر سفره بگذارید.

    بدن انسان ها به طور کلی به 8 تا 10 لیوان آب (8 لیوان برای خانم ها و 10 لیوان برای آقایان) نیاز داشته و عدم نوشیدن آب کافی باعث مشکلاتی چون احساس خستگی، سردرد، یبوست و بسیاری از بیماری‌های دیگر خواهد شد.

    10 خواب کافی داشته باشید

    خواب کافی داشته باشید

    به طور کلی بدن یک انسان بزرگسال به 7 تا 9 ساعت خواب شبانه احتیاج خواهد داشت. داشتن خواب کافی و باکیفیت تاثیر بسیاری بر روی سلامتی، ارتباط‌تان با دیگران و وضعیت شغلی‌ شما به جای خواهد گذاشت. لذا برای منظم نمودن روال خواب خود توصیه می کنیم به موارد زیر توجه داشته باشید:

    ساعت مشخصی را برای خواب خود در نظر بگیرید.

    برای بیدار شدن نیز ساعت مشخصی در نظر گرفته و حتی در روزهای تعطیل نیز در همان ساعت بیدار شوید.

    شما توانسته مشکل کم خوابی خود را با چرت زدن های کوتاه جبران نمایید.

    از چرت زدن طولانی نیز خودداری نمایید چرا که این کار شما را در شب بی خواب خواهد نمود.

    شب ها خیلی زود نیز به رختخواب نروید چرا که زود خوابیدن ممکن بوده باعث برهم خوردن خواب شما شده و نصف شب شما را بی خواب کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *